Kratší trasa BIKE VALACHY: fotoreportáž bikerky Katky Sobotkové

11. 6. 2013 - Co vás čeká na trati závodu BIKE VALACHY? Podívejte se na fotoreportáž Katky Sobotkové, bikerky a cykloprůvodkyně z www.trails.cz, která důvěrně zná valašský terén. Vyzkoušela a popsala pro vás zajímavosti kratší závodní trasy (27 km, 900 m převýšení).

Nebudu vám lhát. Zdejší valašské kopce vám nedají nic zadarmo. Každopádně vás odmění krásnou přírodou, ohromujícími výhledy a dobrým pocitem, že jste udělali něco pro sebe. Máte se na co těšit!

Startujeme od hotelu Galik a začínáme stoupat po asfaltové cestě údolím Velká Hanzlůvka směrem na Třeštík.

Stoupání je zpočátku velmi mírné, takže máte čas se na kole trochu rozehřát. Asi po 800 metrech trasa odbočuje z asfaltové cesty na šotolinu, která se vlní a sklon 3km stoupání k rozcestí pod Vysokou se postupně zvětšuje.

Nejvyšší vrchol Vsetínských vrchů Vysokou objíždíme po vrstevnicové cestě na jihovýchodním svahu. Přibližně 500 m před Třeštíkem vyjedeme z lesa a vpravo se otevírají pověstné výhledy na okolní valašské kopce. Pokud vám při závodu nejde jen o čas, ale také zajímavé zážitky, doporučuji přibrzdit.

Po chvilce kochání sjíždím na Třeštík, odkud následuje dlouhý sjezd zpět do údolí Velkých Karlovic.

Na Třeštíku odbočíme vpravo do údolí Babská, nejdříve po zelené turistické značce, po 50 m na rozdvojení pokračujeme vlevo necelý kilometr po rovině. Jakmile se cesta stočí doprava, začneme prudce klesat a jehličí pod koly vystřídá kamení. Zde se snažte udržet koncentraci, kameny vás mohou snadno rozhodit.

Odpočinout si můžete po 2 km, kde vede nenáročný úsek podél potoka, který přímo láká k osvěžení. Výhodu zde budou mít ti, kdo se za jízdy zvládnou i kochat okolím.

Po dlouhém sjezdu překřížíme silnici a začneme mírně stoupat k hotelu Horal a dále do údolí Dynčák kolem golfového hřiště.

Zajímavým zpestřením je, že se zde trasa závodu dočasně napojí na Kulíškovu naučnou stezku.

Kulíškova stezka vede po krásném trailu, který střídavě klesá a stoupá.

Z Kulíškovy stezky se vracím zpět na dno údolí. Pak nás opět čeká stoupání. Od Milanovy studánky k rozcestí pod Dupačkou je to 3,5 km, stoupání je o něco delší, než z Hanzlůvky pod Vysokou, ale nedosahuje takového sklonu, vyplatí se však šetřit síly, protože za Dupačkou pokračujeme náročnějším terénem po hřebenovce.

Lesní úsek přes Oselnou na Lemešnou vede mírně do kopce.

Z Lemešné už budeme, až na pár kratších výšvihů a jednu plochou pasáž, klesat až do cíle na sjezdovku Razula.

I přesto, že vás do cíle čeká ještě pěkných pár kilometrů, garantuji, že z Lemešné už si to budete jen užívat. Dejte si však pozor, sjezd je dlouhý, může vás unavit stejně, jako šlapání do kopce.

Nejtechničtější pasáž nás čeká v závěru, pěkný sjezd po lesních cestičkách, které křižují sjezdovku Razula.

Celá trasa je moc pěkná. Střídají se terény i okolní výhledy. Na krátké trase BIKE VALACHY nejsou velké technické záludnosti, výjezdy i sjezdy jdou bez problému jet, takže je trasa vhodná téměř pro každého. Proto, jestli stále váháte, zda se na závod přihlásit, jděte do toho.

Navíc vás čekají parádní ceny a mnoho dalšího. Co všechno můžete získat, si přečtete zde.

Pokud si také zkusíte projet trasu ještě před závodem, doporučuji vzít s sebou mapu nebo GPS navigaci. Na trase totiž projíždíte řadu rozcestí, a zatímco při závodu můžete spoléhat na kvalitní značení, při tréninkové jízdě můžete lehce ztratit směr.